Stránky pro Lotrandovce

Školní rok 2020/2021

SOUHRN ÚKOLŮ z on-line lekcí (nemusíte mít vše, je to nabídka co můžete dělat, psát. Když zkusíte aspoň něco z toho, supr. Když nic, neva. Pokud něco uděláte, přineste to na lekci:

- Divadélko: nahrát jako video a vytvořit scénku (Vypravěč a 2 postavy, hrát všechny postavy + vypravěč). Poslat Erice.
- Napsat DIALOG dvou postav (konkrétní slovo vám zadám na hodině)
- Text na téma SLOVO (budeme je v průběhu hodin číst a diskutovat o nich)
- Připravovat vlastní autorský výstup (scénku) na téma SLOVO (je možné natočit na video, přinést scénář, text, námět, cokoliv, na základě čeho můžeme slyšet nápad a dát připomínky k další práci)
- Najít si v literatuře text (krátký, budete se ho učit zpaměti), - - - - Najděte si text (využijeme do představení) z knih, kde jsou příběhy dětí v období 2. sv. války a holokaustu. (Např. Anne Franková, Zlodějka knih, Jak Hitler ukradl růžového králíčka, Chlapec v pruhovaném pyžamu, atd)

Materiály, které uděláte, si nechte (texty, dialogy, videa). Budeme je dál využívat.

Úkoly na on-line lekci 18.1.2021 

- Doporučení: dívat na animované zpracování Komenského knihy na ivysílání České televiza: Labyrint světa a ráj srdce


Letošní téma pro naši práci a představení máme Slovo. Herečka Bára Poláková čte esej od Václava Havla: Slovo o slovu

Úkoly na on-line lekci 30.11.2020 

- Interaktivní hra s ostatními na text, který jste napsali, nebo jste četli 

Úkoly na on-line lekci 23.11.2020 

- Napište dopis Anně Frankové.

Úkoly na on-line lekci 16.11.2020 

- Najděte si text (využijeme do představení) z knih, kde jsou příběhy dětí v období 2. sv. války a holokaustu. (Např. Anne Franková, Zlodějka knih, Jak Hitler ukradl růžového králíčka, Chlapec v pruhovaném pyžamu, atd)

Úkoly na on-line lekci 9.11.2020 

- Divadélko: nahrát jako video a vytvořit scénku (Vypravěč a 2 postavy, hrát všechny postavy + vypravěč). Poslat Erice.
- Najděte si text, který byste se chtěli naučit zpaměti (zazněla třeba Anne Franková).

Úkoly na on-line lekci 2.11.2020 

- Napsat DIALOG dvou postav (konkrétní slovo jsem těm, kdo byli na hodině 26.10., zadala, ostatním zadám na hodině 2.11.)
- Najděte si text, který byste se chtěli naučit zpaměti (zazněla třeba Anne Franková). 

Úkoly na on-line lekci 19.10.2020 

- Natočit video: Poslat video s rozehranou pohádkou „Jak vzniklo slovo.“, případně jakékoliv jiné video na téma SLOVO (nápadům a fantazii se meze nekladou) a poslat Erice na WhatsApp (mobil: 604 185 631). Pustíme si na hodině, bude následovat diskuze.

- Noste si knihu ke čtení (budeme dělat výslovnost, jevištní čtení a přednes)

Úkoly na on-line lekci 19.10.2020 

- Natočit video: Poslat video s rozehranou pohádkou „Jak vzniklo slovo.“, případně jakékoliv jiné video na téma SLOVO (nápadům a fantazii se meze nekladou) a poslat Erice na WhatsApp (mobil: 604 185 631). Pustíme si na hodině, bude následovat diskuze.

- Noste si knihu ke čtení (budeme dělat výslovnost, jevištní čtení a přednes)
. - Noste si knihu ke čtení (budeme dělat výslovnost, jevištní čtení a přednes)

Úkoly na on-line lekci 19.10.2020 

- Natočit video: Poslat video s rozehranou pohádkou „Jak vzniklo slovo.“, případně jakékoliv jiné video na téma SLOVO (nápadům a fantazii se meze nekladou) a poslat Erice na WhatsApp (mobil: 604 185 631). Pustíme si na hodině, bude následovat diskuze.

- Noste si knihu ke čtení (budeme dělat výslovnost, jevištní čtení a přednes)

Úkoly na on-line lekci 12.10.2020

- Natočit video max do 2,5 min.  a poslat Erice na WhatsApp (mobil: 604 185 631) do soboty 10.10. (téma pro video: rozehrát pohádku "Jak vzniklo slovo"). Příště budeme rozebírat videa: Niki J., Amálka, Johanka, Ester

- Noste si knihu ke čtení (budeme dělat výslovnost, jevištní čtení a přednes)

Úkoly na on-line lekci 5.10.2020

- Noste si knihu ke čtení (budeme dělat výslovnost, jevištní čtení a přednes)
- Napsat na 5.1. text na téma: SLOVO (Co to pro mě znamená? Co to je? Co se za slovem skrývá? Nebo nějaký příběh?) - fantazii v obsahu i formě se meze nekladou

Školní rok 2019/2020

Pro inspiraci: filmy, čtení, texty na stránkách Rozmach, Spektákl, nebo D-talent.

Instrukce k samostatné práci z 27.4.:

  1. část

2. část

Instrukce z 20.4.2020

  1. Další video – Kreativní úklid
    1. Pro soutěžící: nemáte uklízecí prostředky a máte ukázat ve videu, jak může fungovat kreativní úklid
    2. Pro porotce: zhodnotit video (i ostatní videa, která najdete od soutěžících na naší skupině na Whats up  (ve skupině jste všichni)
    3. Pro moderátorku: Vstupní video k DÍLU: Úklid
  2. Videa, na kterých můžete dál pracovat: nemusí být perfektní, pošlete 1. verzi – řekneme připomínky a můžete to dolaďovat
    1. Youtubeři
    2. Recitace

Video ze 7.4. (viz dole za videem podrobnější instrukce)

  1. Vymyslet každý svůj DÍL: Problém a Disciplína: Napsat krátkou Synopsi, o čem díl bude.

Co už kdo vymyslel: 

  • Bára: Problém: porotce se dovědí, že někoho z nich mají vyhodit, pak se zjistí že to byl Fake, Disciplína: Recitace
  • Mia: Problém: Porotce opakují to, co dělají youtubeři a nejde jim to, u každého porotce jiný problém, Disciplína: Youtubeři
  • Radan, Problém: zapomněli připravit disicplínu, rozhodnou se pro úklid, Disciplína: kreativní úklid
  • Kristýnka Luk: Porotce smrtkají, mají rýmu, Disciplína: Vaření

2. Youtuber: každý ze soutěžících má udělat video jako youtuber a poslat ho do skupiny na Whats up. Porotci udělají video, jak hodnotí youtubera (může si vzít jednoho, dva nebo všechny). Moderátorka udělá moderátorské video vstupy ke každé disciplíně. 

    1. Co už kdo vymyslel:
    2.  
      • Kristýnka Luk: Make-up
      • Bára: zdravé stravování
      • Radan: učí lidi hrát na kytaru
      • Mia: cvičení

2.Recitační video: soutěžící si vyberou nějakou báseň, text, atd z literatury (a vtipně s nadhledem to recitují, jako soutěžící). Porotci zase natočí video, jak hodnotí soutěžící. Moderátorka vstupní video k této disciplíně.

Co už kdo vymyslel: 

  • Bára: Eugen Onegin (Dopis Taťány Oneginu)